Letiště České Budějovice LKCS » Aktuality

Aktuality

Budějovické letiště dělá sousedům „starosti“ aneb vybíráme z tisku

10.7.2018

Tentokrát nabízíme článek z Českobudějovického deníku, který monitoroval denní tisk u rakouských sousedů. Autorem textu je Vladimír Majer.

České Budějovice/Linec – Linecký deník OÖN ohlásil, že "jihočeské letiště bude dobudováno – linkový a charterový provoz je plánován od května 2020". Což podle listu "může být dalším problémem pro letiště Linec". "Noviny připomínají, že třináctitisícové město Český Krumlov samotné vykazuje ročně přes milion turistů ročně, zámek Hluboká nad Vltavou a krajské město České Budějovice jsou rovněž "atrakcí prvního řádu". Od roku 2020 bude mít Jihočeský kraj vlastní letiště. "Prvního května 2020 se z aeroportu Jižní Čechy-České Budějovice zdvihne první letadlo s cestujícími," citují OÖN Dietera Pammera (46) z Bad Leonfeldenu. Ten podle listu je od 1. července "Airline Marketing Managerem" budějovického letiště. Má mnoho zkušeností z branže, po pozicích v Touropě, Aeru Lloyd a Flyniki byl v letech 2005-14 marketingovým manažerem letiště v Linci, naposledy šéfem marketingu ETI (Extress Travel International). Lineckému listu řekl, že "rozhovory s leteckými společnostmi, které by měly do Budějovic létat, už běží". Zaměřují se prý na levné aerolinky a dovolenkové chartery. "Cíl pro první roky nasadili v Budějovicích opatrně – chtějí přepravovat 80 000 pasažérů ročně. Pro srovnání, ve Vídni-Schwechatu startuje a přistává ročně 24 milionů cestujících, v Salcburku 1,9 milionu, v Linci-Hörschingu 400 000," pokračují OÖN.

Linecké letiště se definuje jako "domovský přístav pro jižní Bavorsko, jižní Čechy, Horní Rakousy a západ Dolních Rakous". Marketingový šéf v Linci Ingo Hagedorm vidí v první řadě soupeření o jihočeský trh, o který se v současnosti dělí Praha a Linec. "Myslíme si ale, že s naší letovou nabídkou nadále budeme u jihočeských hostů bodovat," řekl pro OÖN.
Podle deníku by mohl být tvrdší také boj o levné společnosti. "Budeme u letištních poplatků výrazně pod německými a rakouskými, a cenový boj se odehrává na zemi. Ve vzduchu mohou být letecké linky sotva kdy ještě výhodnější než dnes," tvrdí Pammer. Pasažéry chtějí Budějovičtí lákat také atraktivní nabídkou parkovacích míst u letiště.
Výzvou k řešení je pro Budějovice ještě dopravní spojení. "Na 95 silničních kilometrů z Lince do Budějovic je třeba kolem 80 minut. Vláda v Praze ale oznámila, že do roku 2024 bude dálniční ,proluka´ mezi Budějovicemi a Lincem uzavřena, což by dobu jízdy výrazně zkrátilo." Na letišti samotném je podle Pammera až na odbavovací terminál pro pasažéry, který se nyní buduje, pro linkovou dopravu už všechno zajištěno.
Na závěr OÖN dodávají, že bývalé vojenské letiště v Budějovicích mělo být s pomocí 40 milionů eur od Evropské unie přebudováno na aeroport pro 600 000 pasažérů ročně. Když Brusel v roce 2012 podporu škrtl, byl projekt dimenzován na nynější náklady 15,7 milionu eur. "Vzhledem k rozloze areálu o 300 hektarech je ovšem vždycky možnost rozšiřovat," říká Pammer.

 

CHCIWWWSTRANKY.CZ